Salut
Log in

8 cele mai bune alimente pentru o inimă sănătoasă

Somonul şi ciocolata neagră au un efect protector recunoscut de numeroşi cercetători. Descoperă ce altceva nu trebuie să-ţi lipsească din dietă.

Alimentaţia are un rol important asupra sănătăţii inimii. Cercetările arată că grăsimile saturate din produsele de origine animală sunt nocive pentru inimă atunci când sunt consumate în cantităţi exagerate. Reducând porţiile la 2-3 pe săptămână şi introducând în alimentaţia ta câteva alimente esenţiale poţi să-ţi protejezi inima de boli. Iată care sunt cele mai importante alimente recunoscute pentru rolul lor cardioprotector:


1. Somonul


Potrivit recomandărilor oferite de Asociaţia Americană a Inimii trebuie să consumăm peşte de două ori pe săptămână. Specialiştii recomandă în special consumul somonului proaspăt, datorită conţinutului său bogat în acizi graşi omega-3, esenţiali pentru inimă. Aceste grăsimi sănătoase protejează inima de boli şi scad nivelul colesterolului rău. 


2. Uleiul de măsline de calitate


Înlocuieşte untul cu uleiul de măsline extravirgin în mâncărurile pe care le prepari, deoarece îţi vei proteja inima. Uleiul de măsline conţine grăsimi sănătoase care scad colesterolul şi previn apariţia bolilor cardiovasculare. 


3. Oleaginoasele (nuci)


Un studiu realizat în 2011 arată că dacă înlocuieşti carnea roşie în cantităţi exagerate cu surse mai uşoare de proteine, cum ar fi oleaginoasele (nuci), scade riscul de infarct cu 17%. Grăsimile nesaturate care se regăsesc în nucile crude reduc colesterolul rău în comparaţie cu cele saturate din carnea roşie care-l măresc.


4. Terciul de ovăz


Conţine fibre solubile care se regăsesc în toate cerealele integrale şi au rolul de a reduce absorbţia colesterolului rău în sânge. Astfel, arterele sunt curate şi riscul de boli cardiovasculare este redus.

5. Ciocolata neagră


Flavonoidele din ciocolata neagră au rolul de a scădea colesterolul rău, potolind în acelaşi timp pofta de ceva dulce. Ciocolata neagră consumată cu moderaţie stabilizează tensiunea arterială şi previne formarea cheagurilor de sânge. 


6. Soia


Este o sursă buna de proteine, fără adaos de grăsimi saturate care se regăsesc de regulă în produsele de origine animală. Astfel, vei putea să consumi mai puţină carne roşie care abundă în grăsimi saturate şi poate să îmbolnăvească inima dacă exagerezi cu cantităţile. 


7. Roşiile


Au un conţinut ridicat de licopen, un puternic antioxidant care previne apariţia bolilor de inimă datorită proprietăţilor sale anti-inflamatorii. 


8. Cartofii obişnuiţi şi dulci


Cartofii dulci conţin o sumenedie de nutrienţi care apără corpul de boli. Dar şi cartofii obişnuiţi au un conţinut ridicat de fibre şi potasiu care au grijă ca inima ta să fie sănătoasă şi să funcţioneze bine.

Comenteaza

Comentarii

Fii primul care comenteaza acest videoclip.

Articole asemanatoare

RSS