Cele mai citite Articole - Pagina 5 - Videoclipuri Epice
Salut
Log in

Cele mai citite Articole


  • 6 soluţii practice ca să nu te prindă răceala iarna asta

    Spălatul mâinilor este regula de bază care te fereşte de probleme. Însă statisticile arată că foarte multă lume nu o respectă întocmai, în special după folosirea toaletei.
    Chiar dacă temperaturile sunt în continuă scădere poţi să te fereşti de o răceală cruntă dacă urmezi câteva sfaturi simple


    1. Spală-te des pe mâini!


    Chiar dacă este o regulă de bază, se pare că statisticile arată că doar 50% dintre femei o aplică atunci când ies de la toaletă, iar numărul bărbaţilor care urmează această regulă este şi mai mic. Este un avertisment important pe care-l trimite Dr. Oz, deoarece aceasta este una dintre cele mai eficiente metode pentru a te feri de infecţii. Spală-te pe mâini de mai multe ori pe zi şi în special după ce ai fost la toaletă!


    2. Sport în aer liber chiar dacă e frig


    Potrivit specialistului, exerciţiile fizice efectuate în aer liber chiar şi atunci când temperaturile sunt scăzute sunt esenţiale pentru întărirea organismului.
    Fie că faci o plimbare, jogging sau mergi cu bicicleta, aceste activităţi efectuate afară te vor proteja de infecţii şi răceli. Studiile arată că persoanele care au o viaţă activă sunt mai puţin predispuse răcelilor, susţine Dr. Oz.


    3. Alimentaţia sănătoasă chiar te ajută


    Nu există nicio reţetă mai eficientă pentru întărirea sistemului imunitar în afară de consumul ridicat de legume şi fructe proaspete. Este important să ai o alimentaţie variaţă, să optezi pentru alimente proaspete în culori diferite pentru a-i asigura corpului nutrienţii esenţiali de care are nevoie în fiecare zi. Astfel că nu trebuie să excluzi din dietă legumele proaspete pe perioada iernii şi să consumi fructe bogate în vitamina C. Pe lângă acestea, specialistul recomandă şi consumul nucilor şi a seminţelor crude

    4. Păstrează o lungime normală a unghiilor


    Tăierea unghiilor este esenţială, susţine specialistul, deoarece când te speli pe mâini bacteriile şi mizeria nu vor rămâne sub ele. Unghiile lungi adună mai multe bacterii care sunt greu de îndepărtat printr-o simplă spălare a mâinilor, favorizând astfel riscul de îmbolnăvire. Un alt lucru pe care Dr. Oz în recomandă este acela de a scăpa de obiceiul de a-ţi roade unghiile. Acest obicei favorizează transferul bacteriilor direct în gură. 


    5. Ai grijă cum foloseşti toaletele publice!


    Atunci când foloseşti o toaletă publică este important să foloseşti un şerveţel pentru a închide şi a deschide uşile. Orice obiect care este atins frecvent de persoanele care ajung acolo este un pericol care favorizează îmbolnăvirea, de aceea este bine să foloseşti o măsură de protecţie atunci când este posibil. 


    6. Respectă programul de somn!


    Lipsa somnului slăbeşte organismul şi-l predispune la îmbolnăvire, avertizează Dr. Oz. Specialiştii nu au găsit o explicaţie clară, însă au constatat că somnul este vital pentru corp şi-l protejează de boli. Dacă dormi sub şapte ore pe noapte trebuie să lucrezi puţin la programul de somn şi să-l prelungeşti pentru a-ţi întări corpul, recomandă Dr. Oz
    Read more »
  • Revenirea "bomba" care poate porni revolutia la Barcelona!

     

    Un val de controverse a invaluit in aceasta saptamana Barcelona, dupa ce clubul catalan s-a despartit de directorul sportiv Andoni Zubizarreta si de adjunctul acestuia - Carles Puyol

    •Clubul sta pe un butoi cu pulbere. Si nu doar din pricina concedierii lui Zubizarreta, ci si a tensiunilor dintre Messi si Luis Enrique

    Invinsa in ultima etapa de Real Sociedad, scor 0-1, Barcelona s-a confruntat in ultimele zile cu o criza severa. Clubul catalan s-a despartit de directorul sportiv Andoni Zubizarreta, concediat in urma unor contre cu conducerea administrativa, dar si de simbolul Carles Puyol, cel care ocupa functia de adjunct al lui "Zubi".

    Mai mult, Barca s-a confruntat cu un scandal intern si la nivelul lotului, dupa ce Lionel Messi s-a certat cu antrenorul Luis Enrique, absentand chiar de la un antrenament.

     Aflata pe un butoi cu pulbere, Barcelona are in fata un an greu, iar un trofeu este cel care poate salva clubul.

    Un anunt surprinzator a fost facut, insa, ieri, cand presedintele Josep Maria Bartomeu a anuntat cava organiza alegeri in aceasta vara. Bartomeu, cel care l-a inlocuit pe Sandro Rosell in functia de presedinte, dupa scandalul "banilor negri" luati de acesta, a spus ca va incerca prin aceasta masura sa detensioneze situatia.

    Bartomeu isi va pune la bataie postul in vara acestui an, dar spune ca totul este spre binele clubului, castigatorul alegerilor urmand sa aiba parte de o mai mare sustinere.

    Aflat pe lista posibililor candidati, Joan Laporta, fostul presedinte al clubului, e gata sa revina in prim plan.

    Omul care a luat 12 trofee cu Barcelona a dezvaluit in premiera ca este pregatit si ca doreste sa ocupe din nou functia de presedinte al clubului catalan.

    "As fi pregatit pentru alegeri, dar ramane de vazut daca imi voi depune candidatura", a spus Laporta.

    "Voi face anuntul la momentul potrivit, pentru ca vreau sa mentin stabilitatea la club", a mai spus acesta.

    Read more »
  • 6 paşi de urmat pentru a-ţi feri inima de boli

    Descoperă care sunt factorii de risc pentru afecţiunile cardiovasculare şi cum poţi să-i controlezi, astfel încât organismul tău să nu aibă de suferit!

    Bolile de inimă reprezintă principala cauză de mortalitate la nivel mondial. În România, aproximativ 150.000 de persoane mor anual din cauza bolior cardiovasculare, avertizează Prof. Dr. Dan Gaiţă, preşedintele Fundaţiei Române a Inimii. Potrivit specialistului, această cifră reprezintă circa 60% din totalul deceselor înregistrate la noi. 

    Principalii factori care cresc riscul de a face boli de inimă sunt: hipertensiunea arterială, colesterolul mărit, obezitatea, diabetul zaharat, fumatul şi sedentarismul. 

    Prin urmare, cel mai important lucru pentru a preveni îmbolnăvirea inimii este de a împiedica apariţia acestor afecţiuni sau de a le ţine sub control prin analize periodice, tratament recomandat de un specialist şi o dietă echilibrată. 

    Iată cinci paşi care te pot ajuta să-ţi fereşti inima de boli

    1. Măsoară periodic tensiunea arterială!


    Hipertensiunea arterială reprezintă cel mai răspândit factor de risc cardiovascular de pe glob. Până la vârsta de 50 de ani, 1 din 5 oameni are hipertensiune arterială, după vârsta de 50 de ani, 1 din 3, iar după vârsta de 65 de ani, 2 din 3. Se estimează că în România sunt peste cinci milioane de hipertensivi.

    Creșterea valorilor tensiunii arteriale are două mari efecte negative asupra organismului uman: îmbătrânirea vaselor și suprasolicitarea inimii. Cele mai importante complicaţii ale hipertensiunii arteriale sunt: insuficienţa cardiacă, angina pectorală și infarctul de miocard, accidentul vascular cerebral, insuficienţa renală.

    Mergi la un consult periodic la medicul cardiolog şi respectă planul de dietă recomandat de specialist. Este important să renunţi la fumat şi să reduci consumul de sare, alcool şi alimente bogate în grăsimi. 

    2. Include în dietă alimente care scad colesterolul rău


    Analizele de sânge periodice sunt recomandate pentru a menţine sub supraveghere nivelul colesterolului. Pe lângă tratamentul recomandat de specialist este important să acorzi atenţie alimentaţiei. O dietă săracă în grăsimi nesănătoase (în special prăjeli, patiserie, prăjituri, unt, brânzeturi grase, carne grasă) este esenţială. În schimb, include în alimentaţie grăsimile sănătoase care au rolul de a scădea colesterolul rău şi alte alimente recunoscute pentru beneficiile pe care le aduc asupra inimii. Iată care sunt recomandările celebrului Dr. Oz:

    • struguri negri
    • banane
    • somon
    • sardine
    • ulei de măsline
    • usturoi
    • spanac
    • ciocolată neagră
    • avocado
    • nuci şi seminţe crude.

    Reţine! Cu cât este mai mare colesterolul rău (LDL), cu atât mai mare este şi riscul ca tu să faci o boală de inimă. De asemenea, cu cât este mai mic colesterolul bun (HDL), cu atât este mai crescut riscul de boală cardiacă.

    Valorile normale ale colesterolului:

    • colesterolul total = sub 200 miligrame la decilitru (mg/dl)
    • colesterolul rău LDL = sub 100 miligrame la decilitru (mg/dl)
    • colesterolul bun HDL = peste 60 miligrame la decilitru (mg/dl)
    • trigliceridele = sub 150 miligrame la decilitru (mg/dl).

    3. Menţine-te la o greutate corporală normală!


    Depune eforturi serioase pentru a scăpa de surplusul de kilograme care îţi îmbolnăveşte inima. Alege alimente sănătoase, hipocalorice care te ajută să slăbeşti şi evită mesele copioase luate seara târziu. 

    Chiar şi câteva kilograme pot să îmbunătăţească sănătatea inimii. În plus, pieredea masei adipoase din jurul abdomenului este cel mai bun lucru, deoarece are un impact semnificativ asupra inimii.


    4. Testează glicemia cel puţin o dată pe an!


    Din cauza stilului de viaţă, numărul celor care au glicemia peste limite creşte de la an la an, iar cei mai mulţi află că suferă de boli ale inimii în stadii mai avansate ale bolii. Tocmai de aceea specialiştii atrag atenţia cât este de importantă prevenţia şi, implicit, testarea anuală a glicemiei pentru a preveni apariţia diabetului zaharat.


    5. Renunţă la fumat!


    Fumatul, chiar și ocazional, mărește dramatic probabilitatea de a dezvolta o boală a inimii. Combinat cu pilule contraceptive  crește foarte mult riscul de infarct în rândul femeilor, care se accentuează după vârsta de 35 de ani.

    Vestea bună este că, atunci când ne lăsăm de fumat, numai într-un an, riscul de afecțiuni cardiace scade considerabil.


    6. Mişcarea trebuie să fie practicată cu regularitate


    Mişcarea este foarte importantă şi pentru menţinerea sănătăţii inimii. Atenţie ȋnsă, nu este nevoie de sport de performanţă, ci mai degrabă de mişcare uşoară practicată cu regularitate! Fă cel puţin 30 - 45 de minute de activitate fizică pe zi!

    Read more »
  • Steaua, super meci de pregatire cu Borussia Dortmund: "Da, e batut in cuie!"

    otul Stelei se reuneste vineri, la ora 10:00, la stadionul Ghencea.

    Steaua si-a programat doua turnee de pregatire in aceasta iarna, in Spania si Turcia, si va avea ocazia sa intalneasca o fosta finalista de Champions League, Borussia Dortmund.

    Lotul Stelei se reuneste vineri dimineata, la stadionul Ghencea, urmand ca sambata sa plece in primul cantonament.

    Delegatia Stelei se va caza in complexul Olivia Nova din Alicante, iar saptamana viitoare jucatorii lui Galca vor avea parte de un amical de lux.

    "Da, e batut in cuie, este stabilit. Meciul cu Borussia Dortmund se va juca pe 17 ianuarie", a confirmat Valeriu Argaseala la DigiSport.

     Cantonamentul din Spania va dura pana pe 23 ianuarie, urmand ca pe 25, Steaua sa plece in Antalya. Celelalte meciuri de pregatire nu au fost anuntate inca.

    Read more »
RSS